BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, June 21, 2010

Minggu yang penuh dengan tekanan..

Hye!

Ari ney manyak sangat mende yang jadik dekat aku.Bukan ari ney jer..minggu ney la senang kater.Aku penat giler sih nak kena wat manyak sangat kejer.Uuuhhh...penat sangat.Kejer dari tadik x abis2.Bukan dari tadik jer tapi dari minggu neyh lagik.Ya Allah..penat betul r.
Especially biler assignment bersusun jer macam bukit dekat tempat aku blajaq neyh.Bukit ker??Aku raser x la kalau soal ader bukit neyh sebab dekat tempat yang aku blajaq neyh macam manyak gonner2 jer.Bukit tak nampak ar plak.Eyh,nape eyk diorang cakap sini banyak bukit?Emm...aku raser ada tue..cuma aku tak sempat tinjau2 lagik.Aku kan baru jer dekat sini.Baru maknanya aku masih tak tau manyak perkara and I do hope perkara yang aku akan belajar bukanlah perkara yang tak baik.Harap2 semuanya baik.Gi pun..ney kan tempat menuntut ilmu.Banyak malaikat turun biler kita sebut tentang tempat menimba ilmu ney,jadik mustahil la ada menda2 yang tak bek akan dipelajari di sini.Kwan2 aku kan semua bek2?Ye ker..haha.Alah..aku tau korang semua baik.Semuaaa..huhuhu..
Oh ya..Aku kan dah manyak kali cakap aku suker giler2 menulis.Yer lar..tulih kan dapat menukarkan minda aku yang kadang-kadang tersumbat neyh pada satu tahap metafora kehidupan yang manyak rona and warna.Best ooo..korang pun aku tau suka menulis gak sebab menulis dapat release tension.Ye kan..?Haa...kan aku dh ckp td.Bagi sesaper yang suker menulis,memang tak sah kalau sehari korang tak menulis.Macam aku,biler aku raser nak menulis,mula la tangan ney gatal jer nak pegang kekunci2 laptop neyh and type apa yang aku rasa and what I've been facing at that moment.Susah giler tau nak hilangkan gian suka menulis neyh.Tapi satu mender korang kena tau tentang aku.Aku tak suker bila dapat peluang menulis,mula la nak tulis perkataan-perkataan yang tak sepatutnya.Patut ker?
Aku mintak maaf ar kengkawan semua biler sampai ke bab menggunakan perkataan yang tak der tatasusila neyh.Harap maaf ler.Aku tak berminat langsung nak komen tentang individu2 tue.Tak bek pun aibkan orang.Aku tau aku bukan ler baik sangat tapi please ar korang,penulisan mencerminkan tuannya.Kalau korang dalam meluahkan kata-kata,menulis,mengistilahkan rasa cinta dan literasi kehidupan korang pada lembaran kertas atau pada dinding laptop korang,dengan harapan penuh membara untuk bagi orang baca blog korang,tak ker korang rasa and wajib (pada hemat aku ar..) untuk tunjukkan peribadi yang baik melalui penulisan korang.Apa yang korang tulih tue sebenarnya mencerminkan diri korang.Kalau baik kata-kata yang korang tulih,maka baiklah jadiknya and kalau buruk kater2 korang,maka buruklah jadiknya.Kata-kata tue biarlah yang boleh menenangkan orang atau at least kalau korang nak luahkan tekanan atau perasaan korang,marah ker hepi ker,tapi please la..guna ayat yang baik2.Aku tak kata semua ney untuk ditujukan pada orang2 tertentu.Oh..tidak sama sekali.Aku cumer nak jelaskan ney pada semua blogger.Bukan setakat blogger ar,tapi pada semua yang suka menulis.Please sayang-sayangku semua..tak nak ar macam ney ya.Use good words..Korang semua kan pandai and please jangan tunjukkan yang korang tue tak tahu tentang adab dan kesopanan..Aku tau korang semua baik2..Jadik aku harap pas ni,dunia and alam pembacaan aku menjadi lebih aman sebab aku sangat suker and suker membaca karya korang,memang best and bertambah best lagik kalau korang gunakan perkataan yang mencerminkan betapa berbudi bahasanya korang.
Ok ar..Aku nak menghabiskan kejer2 aku yang dah memanggil aku dengan panggilan penuh keinsafan tuh.Rasa bersalah gak meninggalkan diorang kosong and ternanti2.Ok eyk..ti bila irama minda aku menari2 ajak menulis,aku akan kembali.
Sehingga itu...assalamualaikum..:-)
p/s :Smile please sayang-sayangku semua.Senyumanmu akan menceriakan dunia..Insya'allah..

0 comments: