BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 25, 2010

Jatuh suka...apa tue?

Pernah tak dalam hidup korang,korang terjatuh ati tanpa sedar??Truthfully speaking,banyak kali..Bukan saja nak wat gempak,but that's the truth kan?Takkan nak bohong and cakap bukan2 belit2 n sbagainya lak..tak bley ar macam tue kan?Hidup ney kita kena belajar menerima kenyataan.Kalau kita suka,cakap ja suka.Suka bukan bermakna cinta,suka bukan bermakna sayang,suka bermakna kita tertarik,mungkin kita terpesona dengan kelebihan dan keistimewaan yang dimiliki.Itulah bende yang aku suka sal perasaan 'suka' ney.Sebab bila aku cakap aku suka,means aku suka ngan perangai dya,sikap dya n kelakuan dya.There is no such things as I like him because I fell in love with him.I don't think so.Reasons why I'm saying this is because I don't want others to have bad assumption regarding my statement..
Banyak situasi yang wat aku suka kat orang.Korang pernah tengok cita Korea tak?Aduhhhhh..aku suka gila sih cita tue.Dah suka and gila,so korang bley bayangkan la aku suka camna ngan cita2 yang datangnya dari Korea ney.Kiranya kalau aku free,sehari suntuk aku bley duk depan tv mengadap KBS World layan cita Korea.Tak pun menonggek depan komputer tengok you tube cita Korea.Bila tengok cita Korea ney,one of the reasons ialah sebab kita ney suka tengok cita2 yang ada hero hensem,betul tak..?Haa..kan dah cakap tadi.Amatlah mustahil untuk kita menonton cita2 tue disebabkan pengajaran dya saja.Kecualila kalau sesetengah orang yang mungkin atas alasan tersebut menonton cita yang korang suka..Aku tak kata takde,cuma kurang la dari yang sepatutnya.
Bila tengok cita Korea,selalunya hero yang aku minat tue mesti tak sama ngan orang lain.Jarang la sama.Sebabnya,bila aku tengok cita Korea,aku selalu tertarik ngan peribadi orang tue berbanding ngan kehenseman dya.And peribadi orang yang aku suka selalunya banyak yang agresif means watak2 hitam yang selalu berebut kekasih ngan watak utama.Selalu sangat lah sampaikan kawan aku bley kata lagi, "Ang ney tengok cita Korea,sure tak sama ngan kitorang..Watak selalu yang jahat2..".Huhuhu..besala..U know me kan sayang-sayangku.Aku memang macam ney.
Tak de lah..bila aku tengok cita Korea,aku memang suka pada watak yang macam tue sebab aku rasa watak tue macam bagus sangat sih.Bagusnya sebab bila dya sayang kat perempuan tue,dya cuba memiliki.Bila tak berjaya,dya tak de la sampai merosakkan perempuan tue,biarpun perempuan tue suka dekat laki leyn pun,dya still bley relax sedangkan ati dah menggelegak,goreng telur pun masak.Ye kan??I like that type of person..Hidup ney macam tue la.Kadang-kadang bila owang yang kita sayang,sayang dekat orang lain,nak tak nak,kena trima gak.Itulah realiti kehidupan yang membezakan kita,manusia dengan haiwan..
Antara band Korea yang bley wat aku sayanggg sangat ialah ss501.Ya Allah..Kuatkanlah imanku.Tergugat sahabat-sahabatku semua.Tergugat iman eden bila bercakap tentang diorang.Best sangat diorang neyh.First sebab diorang ada rupa.Second sebab diorang punya suara harmoni,easy-listening and sangat sedap.Lagu diorang beshhh and tarian diorang,Subhanallah..superb!Perangai diorang pun sopan.Walaupun banyak cita aku dengar sal diorang,tapi sebagai peminat aku rasa benda tue bukan la satu halangan yang menyekat aku dari sukakan diorang.Selagi diorang tak membawa sesuatu yang boleh memberi impak tersangat negatif pada aku and selagi aku rasa lagu diorang masih boleh diterima,I'll be supporting them forever and ever.Insya'allah..Masa cuti dulu,kira ari2 wajib ar aku dengar lagu diorang.Malam tue sure mimpi indah2..:-)
Second band yang aku suka ialah 2 A.M.Aku mula tau sal group ney pas aku tengok rancangan realiti JYP Entertainment dalam You Tube sal 13 orang trainee JYP Entertainment yang kena saring tuk bentuk group boy band Korea.Dalam ney ada 2 P.M,2 A.M ngan salah sorang ketua kumpulan Beast sekarang.Best sangat rancangan ney..Pastu aku sajer ja bukak sal 2 A.M ney then aku baca sal Jo Kwon.The main leader dalam grup ney.Sora dya ..Masya'allah..sedap kawan2.Sedap sangat.Dya ney memang lawak abis r..N bila aku tau dya da terlibat dalam rancangan We Got Married ngan Gain(B.E.G),trus aku tengok.Serious,aku suka ngan dya..Best walaupun gila2..Pernah tak korang dengar lagu diorang?Lagu Gain ngan Jo Kwon?Better korang dengar sebab sure korang akan jatuh cinta..
Nanti ku sambung lagi lah ya.Ku da keja..nak kna chow dulu..Tata.
Assalamualaikum..:-)

0 comments: